Google Analytics pre začiatočníkov

Späť na kurzy

Popis online kurzu

Tento online kurz ťa prevedie cez Google Analytics od úplných začiatkov až po sofistikovanejšie merania a možnosti analýzy dát. Merateľnosť je jednou z hlavných výhod online marketingu. A na meranie kampaní používa väčšina webov práve Google Analytics.

Vedieť ovládať a rozumieť Google Analytics preto pomôže každému, kto chce robiť čokoľvek v rámci online marketingu. Ak sa venuješ Facebook reklame, Google AdWords alebo tvorbe webov, tvoji klienti sa budú pozerať na výsledky v Google Analytics. Ak máš vlastný biznis, dáta o výkonnosti jednotlivých kampaní ti môžu ušetriť stovky až tisíce eur.

Prihlás sa do tohto online kurzu ešte dnes a nauč sa pracovať s mocným nástrojom Google Analytics.


Pozerať sa na dáta však nemá iba výhody. Pridá ti to robotu, skomplikuje procesy a zabolí, keď tvoje kampane neprinášajú zisk. Ale je to lepšie ako alternatíva, pretože tou je míňanie svojich alebo klientských peňazí naslepo.

Čo sa naučím?

Webová analytika sa delí na 3 úrovne. Zber dát, reporting a vizualizácia dát a hĺbkové analýzy. V tomto online kurze sa budeš venovať prvým dvom - zberu a reportingu. Naučíš sa:

  • nasadiť základný merací kód na svoj web cez Google Tag Manager
  • nájsť užitočné reporty v Google Analytics
  • pracovať s reportami, aby si v nich našiel to čo hľadáš
  • nastavovať automatické posielanie najdôležitejších reportov mailom
  • merať správanie uživateľov pomocou udalostí (eventov)
  • merať predaje v eshope pomocou enhanced ecommerce
  • importovať vlastné dáta o nákladoch na reklamu do Google Analytics
  • filtrovať a segmentovať dáta, aby si sa dostal k hlbším insightom
Rozhranie Google Analytics


Čo všetko dostanem?

  • viac ako 35 detailných videotutoriálov, ktoré môžeš nasledovať klik po kliku
  • diskusné fórum, v ktorom na tvoje otázky ku kurzu odpovedá priamo lektor a tvoji spolužiaci,
  • garancia vrátenia peňazí, ak nebudeš s kurzom spokojný.


Zoznam kapitol online kurzu:

Kapitola 1: Nasadenie na váš web

  • 1.01 Ako vytvoriť účet Google Analytics (GA)
  • 1.02 Ako vytvoriť účet v Google Tag Manageri (GTM)
  • 1.03 Ako vložiť Google Analytics kód do GTM
  • 1.04 Zoznámte sa so základnými obrazovkami v Google Analytics
  • 1.05 Nastavte správne najdôležitejšie merania a zbery dát

 Kapitola 2: Vaše prvé reporty

  • 2.01 Koľko ľudí chodí na vašu stránku?
  • 2.02 Odkiaľ ľudia chodia na vašu stránku?
  • 2.03 Čo ľudia na vašom webe robia?
  • 2.04 Robia ľudia na vašom webe to, čo chcete?
  • 2.05 GA nemusíte sledovať stále, nechajte si report posielať e-mailom

Kapitola 3: Akí ľudia chodia na váš web?

  • 3.01 ASL (age, sex, location) - geo a demo reporty
  • 3.02 Čo zaujíma ľudí, ktorí k vám chodia?
  • 3.03 Vracajú sa vaši návštevníci?
  • 3.04 Na akom zariadení navštevujú váš web? 

Kapitola 4: Ako sa na váš web ľudia dostali?

  • 4.01 Popis základných zdrojov (direct, organic, referral)
  • 4.02 Ako sem dostať reklamné kampane? (UTM tagovanie)
  • 4.03 Čo sú to kanály a ako sa na ne pozerať?

Kapitola 5: Čo presne ľudia na vašom webe robia?

  • 5.01 Najnavštevovanejšie stránky na vašom webe
  • 5.02 Na ktorých stránkach ľudia návštevy začínajú a končia?
  • 5.03 Behaviour Flow report - sledujte pohyb ľudí po vašej stránke

Kapitola 6: Eventy - čo to je a ako ich merať?

  • 6.01 Na čo sú eventy dobré? Čo meria basic kód a aké sú ďalšie možnosti merania?
  • 6.02 Čo sú to eventy? Anatómia
  • 6.03 Ako sa event dáta dostávajú do Google Analytics?
  • 6.04 Testovanie a opravy chýb v nastavení
  • 6.05 Zložitejšie eventy
  • 6.06 Eventy ako konverzie

Kapitola 7: Enhanced Ecommerce

  • 7.01 Čo je enhanced ecommerce a aké dáta mi vie ukázať?
  • 7.02 Predaje v štandardnom reporte zdrojov
  • 7.03 Implementácia Enhanced Ecommerce

Kapitola 8: Labužnícke technické nastavenia

  • 8.01 Custom alerts
  • 8.02 Anotácie - nechajte si odkazy o zmenách
  • 8.03 Čo všetko sa dá robiť s reportami?
  • 8.04 Segmenty
  • 8.05 Filtrované zobrazania
  • 8.06 Vlastné dáta v Google Analytics
  • 8.07 Ďalšie možnosti a na čo Google Analytics nevie dať odpoveď?