Vyjasnime si určité veci hneď na začiatku.
Logo nie je značka, logo je identifikačný prvok značky.
Logo nemá nič komunikovať - logo má identifikovať.
V dnešnej dobe z nejakého dôvodu všetci nadobudli pocit, že keď sa firmy posúvajú smerom ku jednoduchším, minimalistickým a typografickým logám, tak že samotná hodnota loga klesá - pretože "veď to len napíšem názov firmy pekným písmom".
NE-NA-PÍ-ŠEŠ.
Vytvoriť solídne logo, ktoré bude vizuálne fungovať tak ako má, naozaj nie je až také jednoduché ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.
Pri jeho tvorbe treba brať do úvahy nielen to, čo od neho požaduje klient, ale tiež aj základné pravidlá čitateľnosti, hierarchie, typografie, proporčného vyváženia - to, kde bude samotné logo použité a kto s ním bude najviac prichádzať do styku, ako z neho budeme extrapolovať identitu a tak ďalej.
V kurze sa bude diať:
• čo je to vlastne logo a aké sú jeho funkcie (tiež čo logo robiť nemá)
• čo je to brand a ako si ho nemýliť s ostatnými buzzwordami
• atribúty, ktoré by ideálne logo malo mať
• challengneme veci typu "zelená upokojuje" a "trojuholník je symbol sily"
• pozrieme sa na to, čoho je plný instagram - grid a jeho aplikácia v logu
• slogan - áno aj to je v rámci logotvorby nutná vec, nakoľko klienti majú tendenciu pchať ho priamo do loga
• druhy logotypov - zistíme že tá kategorizácia je v podstate veľmi easy
• trošku o software a ceruzke
• zistíme, prečo firmy svoje logá simplifikujú
• povieme si, prečo nevymienať nadčasovosť za trendy
• redizajnujeme logo-dve a popri tom hlbšie povysvetľujeme nielen teóriu tvorby loga ale aj technikality
• dozvieme sa, ako najideálnejšie logo prezentovať či vystavovať a čo je to design manuál