Chceš sa naučiť kresliť aplikácie a webové stránky? Alebo už nejaký čas programuješ a zaujíma ťa, prečo dizajnéri nedajú pokoj s úplnými hlúposťami? Začni týmto kurzom.
V kompaktnej forme bez zbytočných rečí si predstavíme teoretické základy UI, UX a interkačného dizajnu. Všetko od pixelov, cez wireframy až po prácu s pozornosťou užívateľa. A celé to zaberie jeden pracovný deň.
Sú lepšie modré alebo zelené gombíky? Ako spraviť krásnu animáciu na Dribbble? Aký je rozdiel medzi UX dizajnom a interakčným dizajnom?
To je úplne jedno.
Tento kurz nie je o tom, ako v Sketchi alebo Photoshope založiť nové plátno a nakresliť namakanú aplikáciu. Naučíme sa niečo oveľa užitočnejšie: vysvetlíme si, čo je dizajn. Budeme sa rozprávať o efektívnom riešení problémov, historických kontextoch a trochu aj o budúcnosti celého odvetvia. Prejdeme veľa tém od teórie počítačovej grafiky, cez dizajn užívateľských rozhraní, user experience dizajn až po interakcie a trochu kodériny.
Tieto videá by ťa mali nasmerovať správnym smerom ak na vizitke máš už nejaký čas napísané niečo ako “designer” alebo “developer” a chceš sa vývoju digitálnych produktov venovať viac do hĺbky. Zároveň je všetko vysvetlené v ľudskej reči tak, aby to pochopili aj úplní začiatočníci.
Prvá časť je určená hlavne pre úplných začiatočníkov. Je to taký úvod do odvetvia, do problematiky dizajnu pre obrazovky a digitálne produkty. A teda, prejdeme si:
Kto je to UI alebo UX dizajnér a čo je ich úlohou
Ako sa uplatniť na pracovnom trhu v najbližších 20 rokoch
Čo sú bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tieto veci
Že Photoshop je na nič a vlastne dizajn začína kreslením diagramov
Prečo je dobré naučiť sa programovať (a kódovať)
Ako vlastne fungujú displeje: čo sú pixely a čo body a čo je retina a čo je DPI
V ďalšej časti ostaneme pri fundamentálnych témach, no pôjdeme už trochu viac do hĺbky:
Hexadecimálne a decimálne kódy farieb; ako súvisia s RGB modelom?
Ako vybrať správne farby: aká je úloha farieb v dizajne?
Ako navodiť feeling a dojem z dizajnu; a prečo je to dôležité?
Fonty! Ako vybrať písmo, čo je serif a čo je to H1 nadpis
UI je metafora reálneho sveta a pri animáciách treba rozmýšľať
Čo nájdeme v dizajnovej dokumentácii od Apple a Google
Tretia časť je o informačnej architektúre a produktovom myslení:
Každá appka alebo web má svoj účel
Ako navrhnúť štruktúru aplikácie
Užívateľské testovanie: ako urobiť dobrú navigáciu
Ako písať dobré texty
Niečo o personach a metodológii Jobs to be done
Čo by to bol za dizajnový kurz bez wireframov:
Čo je wireframe, na čo ho používame
Ako sa robí webová stránka: čo treba vedieť o kódovaní
Ako prispôsobiť obsah rôznym displejom
Niečo o tom, ako kresliť pekný dizajn:
Veľké a malé gridy
Fittovo pravidlo a veľkosť elementov na displeji
Ako pracovať s práznym priestorom
Ako upútať pozornosť užívateľa
Nejaké psychologické princípy; tipy a triky v dizajne
Ako správne nakresliť tlačidlo
Niečo o navigácii na desktopoch a telefónoch
Aký je rozdiel medzi modálnym a nemodálnym oknom a ako ich použiť
Ako navrhnúť formulár tak, aby fungoval
"Urobíme si nejaké to UX." LOL
Prvé video: O čom nie je tento kurz
#02: Čo vlastne robí UX / UI / IxD Ninja Guru Senior?
#03: O naozajstnej živej peknej UX dizajnérke až z Ameriky
#04: O teleportoch, transkodéroch a tvojej transformácii
#05: Pixely, alfa kanály a euklidovská geometria
#06: Euklides by použil vektor
#07: Nákupný zoznam pre tvoj torrent klient
#08: Framer je najlepšia vec na svete. A niečo o analytike
Proseminár teoretickej displejológie
#09: Ono sa to nevolá "screen design" pre nič za nič
#10: Bod je tvoj nový imaginárny kamarát
Started from the bottom
#11: O červenej, zelenej modrej a aj fialovej alebo oranžovej
#12: Prečo má Instagram čiernobiele UI?
#13: O obdĺžnikoch, zaoblených rohoch a tieňoch
#14: Tieň má svoju tienistú stránku
#15: Mama má Emu. Ema má Helveticu
#16: \<h1>Čo je toto?</h1>
#17: O animácii, ízingoch a rôznych verziách minulosti
#18: Čo sa môžeme naučiť od Mickeyho?
Poď, prečítame si dokumentáciu
#19: O tom, ako si pozerám Human Intarface Guidelines
#20: V tomto videu skrolujem cez Material Design
Toto môžeš preskočiť
#21: NEPOVINNÉ: O dizajnových deadly skilloch a o tom, čo to tu vlastne robíme
#22: NEPOVINNÉ: Deadly skillz vol. 2
Stručný úvod do informačnej architektúry
#23: O tom, že dizajn nezačína kreslením a že všetko má účel
#24: O plynutí užívateľa tvojim produktom
#25: Ako zistiť, čo majú ľudia v hlave a ako tam dostať nové veci
Síce nevyzerajú, ale tieto videá sú o dizajne
#26: BONUS: Hádaj, čo je najdôležitejším obsahom na webe
#27: O napĺňaní veľkých potrieb a o tom, prečo sme všetci HR-isti
Drôtené modely voláme wireframes
#28: O drôtoch, kaskádach a o tom, že všetko je vlastne obdĺžnik
#29: Web je len textový dokument v ktorom sú tabuľky
#30: O responzivite a dizajnovom masochizme
Toto sa volá defenzívny dizajn
#31: Keď sa nedarí a všetko je zle a je zima a ja som hladný
Úvod do praktickej layoutológie
#32: Neuveriteľné! Slovák urobil TOTO a zrazu kreslí pekné dizajny!
#33: Programátori sú leniví a tak nejak celkovo čudní (Clickbait)
#34: Záhada čísla 8
#35: O tom, že rohy sú nekonečne široké a ako si nevykĺbiť palec
#36: O prázdnom priestore a berlínskej psychologickej škole
#37: Zase o textoch, ale tentokrát zase ešte trochu inak
Hurá! Konečne videá o tom bájnom UX
#38: Úvod do úvodu do User Experience dizajnu a také veci
#39: Ako prinútiť človeka, aby sa pozrel tam, kde chceš ty
#40: Pár divných termínov, ktoré ti pomôžu robiť dobrý dizajn
#41: Affordance a všetko čo s tým súvisí
#42: O lištách, omrvinkách a o tom, ako sa proste nestratiť
#43: O rozhovoroch, módoch, nemódoch a kolotočoch
#44: Hviezdičky, polia, čekboxy. A ako to nepototo
#45: UX Dark Patterns. Čo to je a prečo to nebudeš robiť
#46: Užívateľské testovanie je základ dobrého dizajnu
Posledné video
#47: Ešte niekoľko viet na koniec dňa