Dizajn pre obrazovky

Späť na kurzy
Course duration 5h 37m 9s
Course chapters 47 kapitol
Course difficulty Začiatočník

Do hĺbky o UX / UI dizajne. Rýchlo a zrozumiteľne.

Chceš sa naučiť kresliť aplikácie a webové stránky? Alebo už nejaký čas programuješ a zaujíma ťa, prečo dizajnéri nedajú pokoj s úplnými hlúposťami? Začni týmto kurzom.

V kompaktnej forme bez zbytočných rečí si predstavíme teoretické základy UI, UX a interkačného dizajnu. Všetko od pixelov, cez wireframy až po prácu s pozornosťou užívateľa. A celé to zaberie jeden pracovný deň.

Dizajn pre obrazovky

Sú lepšie modré alebo zelené gombíky? Ako spraviť krásnu animáciu na Dribbble? Aký je rozdiel medzi UX dizajnom a interakčným dizajnom?

To je úplne jedno.

Tento kurz nie je o tom, ako v Sketchi alebo Photoshope založiť nové plátno a nakresliť namakanú aplikáciu. Naučíme sa niečo oveľa užitočnejšie: vysvetlíme si, čo je dizajn. Budeme sa rozprávať o efektívnom riešení problémov, historických kontextoch a trochu aj o budúcnosti celého odvetvia. Prejdeme veľa tém od teórie počítačovej grafiky, cez dizajn užívateľských rozhraní, user experience dizajn až po interakcie a trochu kodériny.

Tieto videá by ťa mali nasmerovať správnym smerom ak na vizitke máš už nejaký čas napísané niečo ako “designer” alebo “developer” a chceš sa vývoju digitálnych produktov venovať viac do hĺbky. Zároveň je všetko vysvetlené v ľudskej reči tak, aby to pochopili aj úplní začiatočníci.


Čo sa naučíme

Prvá časť je určená hlavne pre úplných začiatočníkov. Je to taký úvod do odvetvia, do problematiky dizajnu pre obrazovky a digitálne produkty. A teda, prejdeme si:

  • Kto je to UI alebo UX dizajnér a čo je ich úlohou

  • Ako sa uplatniť na pracovnom trhu v najbližších 20 rokoch

  • Čo sú bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tieto veci

  • Že Photoshop je na nič a vlastne dizajn začína kreslením diagramov

  • Prečo je dobré naučiť sa programovať (a kódovať)

  • Ako vlastne fungujú displeje: čo sú pixely a čo body a čo je retina a čo je DPI

V ďalšej časti ostaneme pri fundamentálnych témach, no pôjdeme už trochu viac do hĺbky:

  • Hexadecimálne a decimálne kódy farieb; ako súvisia s RGB modelom?

  • Ako vybrať správne farby: aká je úloha farieb v dizajne?

  • Ako navodiť feeling a dojem z dizajnu; a prečo je to dôležité?

  • Fonty! Ako vybrať písmo, čo je serif a čo je to H1 nadpis

  • UI je metafora reálneho sveta a pri animáciách treba rozmýšľať

  • Čo nájdeme v dizajnovej dokumentácii od Apple a Google

Tretia časť je o informačnej architektúre a produktovom myslení:

  • Každá appka alebo web má svoj účel

  • Ako navrhnúť štruktúru aplikácie

  • Užívateľské testovanie: ako urobiť dobrú navigáciu

  • Ako písať dobré texty

  • Niečo o personach a metodológii Jobs to be done

Čo by to bol za dizajnový kurz bez wireframov:

  • Čo je wireframe, na čo ho používame

  • Ako sa robí webová stránka: čo treba vedieť o kódovaní

  • Ako prispôsobiť obsah rôznym displejom

Niečo o tom, ako kresliť pekný dizajn:

  • Veľké a malé gridy

  • Fittovo pravidlo a veľkosť elementov na displeji

  • Ako pracovať s práznym priestorom  

  • Ako upútať pozornosť užívateľa

  • Nejaké psychologické princípy; tipy a triky v dizajne

  • Ako správne nakresliť tlačidlo

  • Niečo o navigácii na desktopoch a telefónoch

  • Aký je rozdiel medzi modálnym a nemodálnym oknom a ako ich použiť

  • Ako navrhnúť formulár tak, aby fungoval


Zoznam kapitol online kurzu

"Urobíme si nejaké to UX." LOL

  • Prvé video: O čom nie je tento kurz  

  • #02: Čo vlastne robí UX / UI / IxD Ninja Guru Senior?  

  • #03: O naozajstnej živej peknej UX dizajnérke až z Ameriky  

  • #04: O teleportoch, transkodéroch a tvojej transformácii  

  • #05: Pixely, alfa kanály a euklidovská geometria  

  • #06: Euklides by použil vektor  

  • #07: Nákupný zoznam pre tvoj torrent klient  

  • #08: Framer je najlepšia vec na svete. A niečo o analytike  

Proseminár teoretickej displejológie

  • #09: Ono sa to nevolá "screen design" pre nič za nič  

  • #10: Bod je tvoj nový imaginárny kamarát  

Started from the bottom

  • #11: O červenej, zelenej modrej a aj fialovej alebo oranžovej  

  • #12: Prečo má Instagram čiernobiele UI?  

  • #13: O obdĺžnikoch, zaoblených rohoch a tieňoch  

  • #14: Tieň má svoju tienistú stránku  

  • #15: Mama má Emu. Ema má Helveticu  

  • #16: \<h1>Čo je toto?</h1>  

  • #17: O animácii, ízingoch a rôznych verziách minulosti  

  • #18: Čo sa môžeme naučiť od Mickeyho?  

Poď, prečítame si dokumentáciu    

  • #19: O tom, ako si pozerám Human Intarface Guidelines  

  • #20: V tomto videu skrolujem cez Material Design  

Toto môžeš preskočiť

  • #21: NEPOVINNÉ: O dizajnových deadly skilloch a o tom, čo to tu vlastne robíme  

  • #22: NEPOVINNÉ: Deadly skillz vol. 2  

Stručný úvod do informačnej architektúry   

  • #23: O tom, že dizajn nezačína kreslením a že všetko má účel  

  • #24: O plynutí užívateľa tvojim produktom  

  • #25: Ako zistiť, čo majú ľudia v hlave a ako tam dostať nové veci  

Síce nevyzerajú, ale tieto videá sú o dizajne   

  • #26: BONUS: Hádaj, čo je najdôležitejším obsahom na webe  

  • #27: O napĺňaní veľkých potrieb a o tom, prečo sme všetci HR-isti  

Drôtené modely voláme wireframes   

  • #28: O drôtoch, kaskádach a o tom, že všetko je vlastne obdĺžnik  

  • #29: Web je len textový dokument v ktorom sú tabuľky  

  • #30: O responzivite a dizajnovom masochizme  

Toto sa volá defenzívny dizajn  

  • #31: Keď sa nedarí a všetko je zle a je zima a ja som hladný  

Úvod do praktickej layoutológie   

  • #32: Neuveriteľné! Slovák urobil TOTO a zrazu kreslí pekné dizajny!  

  • #33: Programátori sú leniví a tak nejak celkovo čudní (Clickbait)  

  • #34: Záhada čísla 8  

  • #35: O tom, že rohy sú nekonečne široké a ako si nevykĺbiť palec  

  • #36: O prázdnom priestore a berlínskej psychologickej škole  

  • #37: Zase o textoch, ale tentokrát zase ešte trochu inak  

Hurá! Konečne videá o tom bájnom UX   

  • #38: Úvod do úvodu do User Experience dizajnu a také veci  

  • #39: Ako prinútiť človeka, aby sa pozrel tam, kde chceš ty  

  • #40: Pár divných termínov, ktoré ti pomôžu robiť dobrý dizajn  

  • #41: Affordance a všetko čo s tým súvisí  

  • #42: O lištách, omrvinkách a o tom, ako sa proste nestratiť  

  • #43: O rozhovoroch, módoch, nemódoch a kolotočoch  

  • #44: Hviezdičky, polia, čekboxy. A ako to nepototo  

  • #45: UX Dark Patterns. Čo to je a prečo to nebudeš robiť  

  • #46: Užívateľské testovanie je základ dobrého dizajnu  

Posledné video

  • #47: Ešte niekoľko viet na koniec dňa  

Inštruktor

Roman Pittner

Roman Pittner